Delegacja. Co to takiego?

Delegacja to nic innego jak podróż służbowa, czyli wyjazd odbywany na polecenie lub w ramach wykonywanej pracy poza miejscem zamieszkania pracownika.
Z racji, że jest to podróż służbowa delegowanemu przysługuje szereg dodatków finansowych za jej odbycie tj: zwrot kosztów podróży z uwzględnieniem rodzaju transportu, diety przysługującej za czas podróży oraz zwrot kosztów noclegu.
Czas trwania delegacji jest nie określony przez przepisy, czasem może trwać nawet latami co niestety jest też powodem nadużyć. Prawidła podróż służbowa powinna rozpocząć się poleceniem wyjazdu, a zakończyć rozliczeniem delegacji. Delegowany nie może odmówić wyjazdu w podróż służbową, gdyż może to mieć dla niego niemiłe konsekwencje ze strony pracodawcy. Są jednakże pewne odstępstwa delegacji może odmówić tylko kobieta w ciąży lub rodzic opiekujący się dzieckiem do 4 roku życia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.