Zgodnie z obowiązującymi przepisami delegacje muszą być ponumerowane, sposób numeracji nie jest określony, ważne żeby została zachowana ciągłość, nie można dopuścić do sytuacji w której wcześniejsza delegacja zostaje usunięta i w jej miejscu jest przeskok np z numeru 5 na nr 7, w takim przypadku trzeba anulować/wycofać delegację, a nie ją usunąć. Można usuwać jedynie delegacje, których nr jest aktualnie najwyższy, ponieważ nie wypłynie to na zerwanie ciągłości.
W naszym systemie, sposób numeracji dokumentów (zarówno poleceń jak i rozliczeń) jest rozwiązany w trojaki sposób:
- Numer nadawany automatycznie – system sam nadaje numeracje, sam dba o ciągłość numeracji, użytkownik nie musi sobie tym zaprzątać głowy
- Numer nadawany automatycznie z możliwością edycji – numeracja działa jw., z tą różnicą, że użytkownik może sam zmienić nr lub np dopisać coś do numeracji, jeśli nic nie zostanie wprowadzone nr nada się automatycznie, jeśli coś zostanie wprowadzone w polu numeracji to przyjęty zostanie wprowadzony nr
- Numer nadawany ręcznie – w przypadku tej opcji użytkownik sam wprowadza nr delegacji, system w żaden sposób nie integruje w numerację
Poza wyborem typu nadawania numeracji, należy też wybrać datę bazową oraz szablon numeracji.
![](https://www.e-delegacja.pl/wp-content/uploads/2021/10/obraz-1024x232.png)
![](https://www.e-delegacja.pl/wp-content/uploads/2021/10/obraz-1-1024x262.png)
Szablon numeracji automatycznej administrator firmy może określić samodzielnie, na podstawie dostępnych tagów tworzy maskę numeracji, wybiera typ dokumentu, którego dotyczy ta numeracja (rozliczenie, polecenie) oraz typ resetowania numeracji (miesięczny, roczny, z podziałem na wyjazdy krajowe, zagraniczne itd.).
![](https://www.e-delegacja.pl/wp-content/uploads/2021/10/obraz-2-1024x517.png)